Tuesday, November 29, 2011

WARKAH UNTUK EMAK


Sangat bosan bagiku berada diperantauan ini.
Siang berganti malam, Hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan
Sudah hampir 3 tahun aku berada di sini tanpa ditemani oleh dirimu.
Walaupun sudah sekian lama aku tidak memeluk dirimu.
Namun aku dapat merasakan sejuk syahdu pelukan drp seorg ibu.
Pelukanmu penuh dgn kasih sayang.
Aku masih ingat lagi, kali terakhir aku memeluk dirimu ketika mak menghantar aku di perantauan ini.
Dalam pelukanmu itu, aku tdk dapat menahan sebak kerna aku tahu bahawa aku akn berlakunya suatu perpisahan.
Itulah kali pertama aku menangis di dalam pelukanmu.
Mak tahu tak, walaupon kat sini ramai kawan yg membuatkan diriku gembira. Namun aku lebih gembira berada disampingmu.
Mak tahu tak , aku rindu sgt2 masakan..mak selalu pesan kat sya jgn makan byk sgt tpi mcm mana sya x mkn byk sebab masakan mak sedp sgt2…..
Kalau mak masih ingt, tahun pertama aku berada diperantauan ini. aku call mak lebih 2x sehari utk tnya khabar mak, nk dgr suara mak yg selalu mengulik aku tido sewaktu kecil dhulu..
Aku masih ingt lgi, apabila mak marah sebab bergaduh adik, namun tidak sedikit pon aku ambil hati dgn kemarahan mak itu kerna aku thu mak marahkan aku sebab mak sayangkan aku….
Mak.. lebih kurang setahun lebih lgi aku akan habis belajar… x sabar rasa nk balik kg, nk jumpa mak, nk peluk mak, nk cium pipi mak skali yer…
Kalau ada rezeki, aku akan menjadi seorang guru yg mak impikan selama ini… aku belajar disini adalah kerna mak yg suruh dan aku x kecewakan harapan sebesar gunung itu…
Andai kata aku pergi sebelummu, aku mengharapkan mak halalkan makan minum sya selama ini yer…. Aku selalu memohon kpd Allah supaya panjangkan umur emak dan aku sanggup memohon kpdNya utk memberikan baki2 umurku ini kepadamu.. aku tidak tahu apa yang akn terjadi kepada diri andai kata dirimu pergi dulu.. aku mengharapkan itu tidk akn berlaku sebelum aku pergi dahulu seblom dirimu..
mak, aku sudah dpt mencari seorg bakal menantu utk mak tetapi sayng sekali kerna segala yg aku inginkan tidk kesampaian. Tpi mak jgn risau bgi aku mak adalah segala-galanya dan aku sgt bersyukur kpd Allah kerna aku masih ada mak..
akhir kata utk mak.. Terima kasih mak kerna membesar aku daripada sekolah hinggalah ke unibersiti.. AKU SAYANG MAK SGT3…muahhh3x…..

sekian, terima kasih

yang tercinta
anakmu yg comel..

No comments:

Post a Comment