Tuesday, November 29, 2011

WARKAH UNTK AKAK (KAK LONG)


Along, walaupon dirimu lebih berumur drp diriku tetapi aku lebih suka memanggilmu dgn nma mekja, jgn marah yer..aku rasa panggilan along terlalu jauh sgt gap... aku rasa panggilan mekja membuatkan kita adik bradik lebih rapat lgi…lgipon, kamu x pernah nk panggil diriku adik..aku rasa kamu pon fikir mcm aku fikirkan..hehehe….. sekarang ni kamu dh keje sebagai nurse jarang2 leh kg..aku faham..

Kamu nk tahu tak a pa yg paling best bila berada di kg ialah dgn adanya dirimu bersamaku.. nk taw tak?? Salah satu sebabnya aku boleh membuli kamu…hehehe… kalau kamu ada senanglah, aku nk suruh kamu masak itu ini untuk aku dan adik beradik lain yg makan…hehehe…. Nk taw tak apa masakan kamu yg paling best??? Bukan nk puji kamu pandai masak pom, mak lgi pandai masak…hehehe…gurau jer…nak taw tak a pa dia??? Begedil daging.. itulah kali pertama aku mkn begedil yg paling best…hehehe… kalau kamu buat 10biji, 5biji tu aku yg mkn..best kot.. nanti balik kg, masak lgi yer… hehehe…

Sbelom tu aku nk ucapkan terima kerna bgi aku duit dan bgi aku top4 spanjang aku study ni… aku pernah berjanji utk byr semua balik duit tu.. aku tahu walaupon kamu ikhlas utk menolong diriku tetapi aku berasa tdk sedap hati dan suatu hari nanti aku akan byr duit kamu…kamu jgn menolak yerr…..

Nak taw sesuatu??? Orang paling suka sekali bila kamu balik ialah mak, adik bongsu dan abah termasuk diriku dan adik2 yg lain.. aku tahu tanggungjawabmu begitu besar sebagai ank sulong. Kamu selalu menolong mak berada di dapur kadang2 kamu mendahului mak bila mengemas umah.. aku tahu perasaanmu sama spertiku begitu tersentuh apabila melihat mak membuat keje sorang2 walhal kita pon boleh keje tu.. masih ingt lgi bila kita balik kg, kita sama2 tolong mak…pada saat itulah hubungan kita anak beradik menjadi semakin erat…

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kita jarang bertemu.. biasalah masing2 sibuk..kamu dgn keje, aku dgn study.. kamu mesti x percayakan kalau aku gthu yg aku thu apa kesukaanmu…hehehe… nk taw ek..hehee…aku tahu kamu suka baca novel, tiap kali balik kg kamu mesti beli 1 novel.. dan aku telah selongkar bilikmu..perghhhh..byk giler novel, 1 almari kamu simpan novel tu… aku hormat dgn minat kamu.. aku x mcm kamu suka membaca kalau aku suka buat perkara ikut dan jerr…hobi x tetap, main ikut suka.. sekali sekala kena marah kat mak…hehehe…..

Aku cuba try jgk nk panggil kamu dgn nama along, sekali-sekala bolehlah..x mcm adik bongsu yg selalu panggil kamu along.. dia lebih menghormati dirimu berbanding aku.. maafkan aku yer… sebelom itu, aku nk minta maaflah jikalu aku ada menguriskan perasaanmu sepanjang kita hidup bersama sebagai adik beradik.. aku tahu kamu leh jaga keluarga kita seperti mana org laki jga keluarga mereka… aku sgt dan sgt bersyukur kpd Allah kerana menganugerahkan seorg kakak sepertimu…

Oklah along setakat ini shaja aku coretkan warkah yg tidk seberapa ini… tgk tu, aku dh leh panggil kamu dgn panggilan along, kamu mesti sukakan…hehehe…. I LOVE U along.. jga dirimu baik2 yer…

Sekian..

Yang tersayang

Adikmu yg nakal

No comments:

Post a Comment